Friday 28 October 2011

Ancaman Masionary Kristian di Malaysia


Freemason adalah pertubuhan sesat yang menguasai dunia dengan menyembah syaitan (Lucifer). Simbol mereka ialah mata satu, jika anda peka lihatlah sekeliling kita, sama ada kebetulan atau tidak, anda renungkan sendiri, seribu satu maklumat berkenaan gerakan sesat lagi menyesatkan freemason ada di internet. Ini pautan gambar di atas http://www.informasikini.com/pkr-freemasonry/


Umat islam yang berada di wilayah Peradaban Melayu seharusnya belajar dari sejarah umat-umat terdahulu, terutamanya daripda sejarah agama Kristian di Eropah.  Agama Kristian boleh dikatakan sebagai salah satu “korban” Westernisasi dan peradaban Barat.  Akibat liberalisasi dan sekularisasi di Barat, agama Kristian telah menjadi mangsa.  Anehnya, setelah tidak berkembang di Barat, agama Kristian ini telah dieksport ke negara-negara Islam.

Padahal, di negara-negara Barat, agama Kristian sudah tinggal nama dan tidak menjadi pedoman hidup masyarakat di sana.  Bahkan masyarakat Barat sudah banyak yang secara terbuka menyatakan dirinya tidak beragama atau atheis atau agnostis.

Fenomena Kristian Eropah menunjukkan, agama Kristian kalah dalam menghadapi serangan arus budaya Barat yang didominasi nilai-nilai liberalisme, sekularisme dan hedonisme.  Serangan amalan mistik juga tidak mampu dibendung.  Di beberapa geraja, arus liberalisasi menyerang dengan kuat.  Misalnya, geraja mulai menerima amalan-amalan homoseksual.  Eric James, seorang pegawai gereja Inggeris, dalam bukunya berjudul Homosexuality and a Pastoral Church menyarankan agar gereja memberikan toleransi pada kehidupan homoseksual dan mengizinkan perkahwinan homoseksual antara lelaki dengan lelaki atau wanita dengan wanita.

Hal yang sama kini melanda masyarakat Muslim.  Masyarakat lebih hormat kepada pemimpin Kristian daripada Ulama.  Rata-rata umat Islam sangat menghormati selebriti dan pemain olahraga dibandingkan kaum intelektual. Perkara ini seumpama apa yang digambarkan Rasulullah s.a.w dalam sebuah hadisnya.

            Akan datang suatu zaman ketika tidak ada apa-apa lagi dari Islam, kecuali tinggal namanya saja, tidak ada lagi dari Al-Quran kecuali tinggal tulisannya saja, masjid-masjid mereka megah, tetapi jauh dari petunjuk Allah, Ulama-ulama mereka menjadi manusia-manusia yang paling jahat yang hidup di bawah langit, dari mulut mereka keluar fitnah dan akan kembali kepada mereka.                              
(Hadis riwayat Baihaqi)

Kerosakan-kerosakan yang terjadi pada masyarakat Kristian di Barat itu telah dan sedang dieksport secara langsung kepada masyarakat Muslim.  Di wilayah Peradaban Melayu boleh disaksikan kerosakan akhlak masyarakat yang semakin parah.  Perjudian, pornografi, pelacuran, minuman keras dan aktiviti free sex dianggap hal biasa oleh masyarakat, bahkan didukung oleh tokoh-tokoh masyrakat.

INI BUKAN PHOTOSHOP. Dari kiri:  Jurgen D. Wickert (Pengarah Dialog Politik Antarabangsa, Yayasan Kristian Jerman, Friedrich Naumann Foundation), Hans Van Baalen (Presiden Liberal International), Anwar Ibrahim (Pejuang Liberal Malaysia) dan Alexander Graf Lambsdorff (Presiden European Liberal Forum) – apa muslihat Anwar Ibrahim? Adakah beliau fikir kesan Liberalisme? Atau hanya untuk kepentingan peribadi dan politik beliau?
Berkembangnya sekularisasi-liberalisasi di dunia Islam dengan bebas melalui buku, jurnal, televisyen, radio, media internet dan sebagainya.  Akan tetapi, yang diserang oleh Kelompok Islam Liberal (yang didokong oleh puak Kristian) bukan hanya aqidah dan syariat Islam, tetapi juga Al-Quran.  Kelompok ini memiliki program untuk menerbitkan Al-Quran edisi Kristian, kerana Al-Quran yang ada sekarang, iaitu Mushaf Uthmani, dianggap masih perlu diragui kesahihannya.

Bagi para misionari Kristian, mengkristiankan kaum Muslim adalah satu kewajipan.  Dalam laporan tentang “Centenary Conference on the Protestant Missions of the World” di London tahun 1888, tercatat ucapan Dr. George F. Post:

            “we must meet pan-Islamism with pan-Evangelism.  It is a fight for life...we must go into Arabia, we must go into the Soudan, we must go into Central Asia, and we must Christianize these people or they will march over their deserts, and they will sweep life a fire that shall devour our Christianity and destroy it”.
Di Malaysia telah tercatat secara sah dalam Perlembagaan, Islam sebagai agama Persekutuan.  Maka dalam penyebaran dakyah Kristian mungkin mereka menggunakan beberapa modes operandi baru antaranya seperti berikut:-

      i.        Menyalahgunakan konsep 1Malaysia berasaskan tafsiran pluralisme agama, bukannya berasaskan semangat keadilan yang termaktub dalam Perlembagaan.

ü Perkara 3(1) Islam adalah agama Persekutuan, ini menafikan konsep kesamarataan dalam fahaman pluralisme agama.

    ii.   Mengesploitasi konsep hak asasi manusia yang termasuk di dalamnya hak kebebasan beragama seperti yang dianjurkan oleh Barat dan bukan seperti yang termaktub dalam Perlembagaan.

ü  Kebebasan beragama mengikut Deklarasi Hak Asasi Manusia PBB 1948 adalah meliputi hak untuk menganut apa jua agama dan kepercayaan, menukar agama dan kepercayaan atau mendakyahkan kepada pihak lain.
ü  Perkara 11(4).  Agama lain tidak boleh didakyahkan kepada penganut Islam.




No comments:

Post a Comment