Saturday 29 October 2011

PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN MELAYU

KISAH BENAR!!!


Salleh Omar yang sudah kembali ke pangkal jalan telah memberi penerangan terperinci bertujuan untuk menyedarkan umat Islam tetang kristianisasi di Malaysia.
;
Warkah ini ditujukan khas kepada semua orang Melayu yang beragama Islam. Teliti dan hayati bagaimana pengakuan seorang Melayu yang terjebak dengan Kristian dan akhirnya bertaubat. Alhamdulillah!

Untuk itu, tolong sebarkan cerita yang agak trajis ini kepada rakan-rakan Islam, jika anda prihatin terhadap agama, bangsa dan negara Malaysia yang kita cintai. Mahu atau tidak mahu, isu ini adalah tanggungjawab bersama semua Melayu yang beragama Islam sebelum ‘nasi menjadi bubur’. Nauzubillah!

Ikutilah kisahnya dari sumber emel yang diterima - Nama Melayu Salleh Omar manakala nama Kristian Joseph. Saya dilahirkan di Kedah pada 5 Mei 1940. Bapa saya India Muslim, manakala ibu adalah asal dari Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emak saya berada di Pondok Kampung Pisang, Kedah.

Pada 1970 saya telah pergi ke Johor Bahru untuk mencari pekerjaan bersama kawan-kawan tetapi gagal. Saya terpaksa tidur di stesen keretapi. Ketika itu, saya bertemu seorang paderi bernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa, tempat tinggal, makan dan minum dan tinggal selama dua tahun. Kami kemudian diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris.
Pada 1974, saya bertemu seorang paderi besar di Malaysia dari KualaLumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad. Beliau telah membawa saya tinggal di seksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya. Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing yang dibina khas untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang). Setelah setahun saya di sana, saya kemudian dihantar ke Indonesia selama enam bulan untuk belajar cara-cara sembahyang orang mati, talkinkan dan macam-macam lagi dalam bahasa Malaysia.

Menariknya, saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin agong Wanita Kristian Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruh Indonesia. Selepas pulang ke Malaysia, saya dilantik sebagai pendakwah dari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, saya dihantar pula ke Filipina selama sebulan, belajar selok belok Kristian dalam bahasa Inggeris dan bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia ,Singapura dan Filipina.

Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60 sehari, kenderaan percuma bersama enam orang. Selepas itu, saya ke Singapura selama sebulan di Port Carzy bersama Aziz orang Telok Intan, Perak. Beliau adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga adalah bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausaha agong Kristian Singapura. apabila dilantik ke gereja, saya masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan.

Saya kemudian dihantar ke Baptish Church di Ipoh dengan dibekalkan duit RM1,400 bersama dua orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar dan pemuda di Perak. Pada Januari, saya berasa tidak tenteram dan telah bertemu Kadi daerah Ipoh, Tuan Ibrahim dan membawa saya bertemu Mufti Negeri Perak dan Pengarah Jabatan Agama, Azlan dan saya terus bertaubat.

Seramai 3,000 orang telah dikristiankan terutama penduduk Perak dan Johor Bahru. Cara hendak mengenali mereka - Lelaki berseluar hitam, berbaju putih, bertali leher hitam, bawa beg James Bond (elaun sehari RM60). Perempuan berbaju putih skirt hitam dan reben hitam.

Di Kuala Lumpur, tumpuan adalah di Daya Bumi, Kota Raya dan Sungai Wang Plaza. Cara berdakwah dengan menemubual, terutama pencari kerja. Pendakwah akan belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal (asrama 120 katil, makan disediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyang dengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis air hitam (holy water). Setelah minum selama seminggu lidah menjadi hitam, tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam mahu menutup telinga. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gereja RM12.6 juta dalah sumber dari Sabah, Sarawak ,Filipina dan Singapura.

Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling jaya, Pulau Pinang dan Senawang). Di Senawang, mereka yang terlibat berjumlah 200 orang. Ketuanya adalah Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail, orang Sungai Petani Kedah. Haji Hanapi bekas guru dan disebabkan desakan hidup, ia terpengaruh dengan Kristian.

Sekolah paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. Pengetuanya Ismail Rahim. Dua puluh orang telah dikristiankan. Mereka ini susah diberi nasihat kerana kebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk.

Di Ipoh, Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR) - dua orang dari sekolah teknik dan seorang pelajar perempuan telah bertaubat. Bila saya tanya, dia kata sekadar untuk main-main dan akhirnya dia bertaubat. Alhamdulillah!
Seorang lagi, Salasiah Sidek dari Sekolah Tengku Khursiah, Seremban. Balik ke Nibong Tebal, dia terbabit dalam kemalangan jalan raya. Di dalam tudungnya ada salib. Punca terjebak dalam kristian kerana desakan hidup dan cetek agama.

Beliau berjaya menarik 300 hingga 400 orang kepada Kristian. Beliau sudah bertaubat dan sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan juga matlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. Padri Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Kitingan adalah penaung dan saya sebagai timbalan padri. Beliau telah dihantar ke Melaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam dan bilal untuk kajian mengapa umat Islam malas ke masjid. Selepas mesyuarat tiga hari saya hantar enam orang pendakwah. Tidak sampai sebulan 400 orang masuk Kristian di Melaka.

Target kristian adalah pemuda yang tidak faham agama dan ada yang tidak tahu Fatihah. Cara masuk Kristian, mereka hanya perlu dua keping gambat dan duit setem RM7 dan pergi ke mahkamah di Selangor, Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar.

Atas kesedaran ini, Salleh Omar yang sudah kembali ke pangkal jalan telah memberi penerangan terperinci kepada Polis Bukit Aman dan Pusat Islam dengan tujuan untuk menyedarkan umat Islam bahawa gejala kristianisasi sangat aktif di Malaysia dan umat Islam harus bersatu atas tiket ISLAM dalam usaha memerangi pemurtadan.

NOTA: HARAP SAMPAIKAN KEPADA ORANG ISLAM KITA. SEBARKAN WALAU SATU AYAT PUN SEPERTI DI BAWAH:
Sabda Rasulullah SAW: 'Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barang siapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar'.
Surah Al-Ahzab:71: Demi kebaikan kita bersama untuk suami, isteri, anak-anak, kaum keluarga, saudara mara, sahabat handai dan generasi akan datang yang kita sayangi,  'Agungkanlah dan laungkanlah 'ALLAH HU AKBAR'...... maha suci Allah.

No comments:

Post a Comment