Wednesday 19 October 2011

FAKTA: Gereja bercambah bagai cendawan.

klik untuk besarkan imej


Lihatlah carta jumlah gereja mengikut aliran dan negeri seperti di atas. Ini membuktikan ia bukan rahsia lagi bahawa Selangor memang menggungguli lain-lain negeri di semenanjung dalam isu murtad yang hangat diperkatakan. Ini baru yang berdaftar, yang haram melambak lagi kat luar tu!!!! Belum campur yang hindu, yang buddha dan ntah apa lagi agama yang ada kat luar tu.

Ini jelas menunjukkan gerakan nak memurtadkan orang Islam ni makin rancak, disebaliknya kita umat Islam masih terus berbalah. Baru nak berhimpun dah macam-macam pendapat, tak bolehlah, tak sokonglah, ada aje alasan nak mengelak...

Jadi, isu DUMC sebenarnya hanya alat untuk mencabar Perlembagaan Negara  yang dicabuli akibat campurtangan politik untuk mendapatkan undi pilihan raya.  

Lebih malang, politik itu mencabar kedaulatan undang-undang dan perlembagaan negara. Ini bukan satu kebetulan tetapi perancangan. Siapa perancang dalam isu ini... Kita percaya dan ada BUKTI lah!!! memang puak-puak kafir harbi yang dok main ‘tangan gelap’ kat belakang.   

Umat Islam harus bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan daripada malapetaka besar ini. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.
Inilah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat...
Kami akan bongkar cerita ..........

Next : detail on kes DUMC



4 comments:

  1. umat2 islam khususnya orang2 melayu dan saudara2 baru perlulah sepakat dalam semua perkara.

    Keutamaan adalah golongan atasan contohnya ulamak2, ketua2, pentadbir2 dan sebagainya lalu dengan sendirinya golongan rakyat dapat menilai dan mencontohi juga menerima apa juga agenda2 lain selepas ini.

    Walaupun perlu mengetengahkan banyak perkara namun perlu lah juga mencari kaedah bagaimana mengatasi masalah. Fikirkan secara luarbiasa bukannya biasa. Kecenderungan,keinginan,kelemahan,kekuatan dan banyak lagi kajilah sedalamnya. Perlulah ada jawatankuasa khas untuk perkara ini. Bina dan kukuhkan akidah selamatkan umat.


    Sepakat membawa berkat.

    ReplyDelete
  2. inilah masanya yang sesuai bagi seluruh ummat islam mengetepikan seketika fahaman politik masing-masing.. perhimpunan ini adalah satu wacana yang sesuai bagi membangkitkan perpaduan kita menentang gerakan licik kristianisasi yang semakin mencengkam masyarakat Islam di Malaysia.. lihatlah perkara ini dari pandangan seekor burung, bukannya dari bawah tempurung.. empat jam sahaja saudara-saudara ku, empat jam sahaja untuk kita meningkatkan ukhuwwah Islamiah sesama kita demi memartabatkan maruah Islam tercinta.. wallahualam -johan junaidy

    ReplyDelete
  3. kita tidur lebih daripada empat jam sehari... dan ketika tidur kita lupa segala-galanya.. mengapa terlalu sukar untuk kita melupakan seketika fahaman politik kita selama empat jam pada hari sabtu ini, demi merapatkan ukhuwwah Islamiah dalam membina benteng minda memerangi gerakan licik kristianisasi di bumi bertuah ini.. wallahualam - johan junaidy

    ReplyDelete
  4. dan yang terkini, majlis bandaran shah alam (mbsa) telah bertindak menurunkan kain rentang/sepanduk promosi perhimpunan HIMPUN.. ya, mbsa yang ditunjangi oleh melayu islam bertindak di luar batas rasional sebegini, ianya sesuatu yang sememangnya amat sukar difahami.. mengapa perlu dibendung promosi perhimpunan berniat baik ini? sukar sangatkah untuk mengetepikan seketika fahaman politik demi mencapai keutuhan perpaduan ukhuwwah Islamiah melalui majlis-majlis rapat umum sebegini? wallahualam - johan junaidy

    ReplyDelete